torsdag 23 juli 2009

sommarbete

Idag var jag ner till hästarna och hälsade på.. Det blir inte av så mycket nu när Star inte tränas eller nå och Anna-Lisa tar ju hand om dom för de mesta. Hennes dotter har även börjat spraya myggmedel på dom. Så jag behöver bara smörja in de värsta betten. Ida och Halle tyckte det var jätte skönt att bli sprayade! Fanny gick iväg direkt man kom med flaskan och Star sprang iväg direkt man sprutade på henne.. Hon sprang ner i hagen och ställde sig så jag lät flaskan ligga och gick ner och kliade på henne bara. Sen kom hon upp igen, då gick jag mot henne med flaskan i handen bara.. Då gick hon iväg men jag följde med brevid henne och sa åt henne att stanna. Eftersom hon alltid lyssnar på det annars.. Först lyssnade hon inte men bara jag också saktade in så stannade hon också. Duktigt!
Jag funderar även på att leta på en ny tränare.. Det är så krångligt jämt att åka till Maggie, annars är hon ju jätte bra! Så jag funderar på att fortsätta med akademiskt eller western?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)