söndag 13 september 2009

western, rättvik

Imorse åkte jag och mamma till Rättvik för att titta på western tävlingar, dock försov mamma sig så vi blev en aning sena.. Men vi hann iallafall se det intressantaste, barrel race och kofösningen. Man blir ju en aning sugen, dock är Star livrädd för kossor och jag har inte ens nånstans att träna här hemma nu.. Träning i borlänge fixas snart iallafall får vi hoppas på!


När vi kom hem red jag min prinsessa i mammas westernsadel, härligt fastän sätet är alldeles för stort och sadeln är alldeles för osmord.. Vi tränade lite på en geggig plätt men det var geggigt så vi tog en promenad istället, bland galna crossar som Starisen inte bryr sig om. Sen tog vi en härlig galopp!

Dessutom är Star och Fanny hemma nu för jag inte orkar jaga Star som en jävla galning i flera timmar.. Nu har hon tillslut blivit lugn också. Det känns skönt att ha dom hemma och det räcker bra med två stycken, finns ju gräs kvar till dom andra där nere än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)