tisdag 14 augusti 2012

equiterapeuten

Japp idag kom equiterapeuten som sagt.. Började med Star som va ett svårt fall :/ hon kunde inte riktigt alls hitta va de va. Hon går ju verkligen och har ont i bakkärran men är inte speciellt öm eller reagerar nån stans. Hon stack henne med nålar i korset, knän och därimellan iallafall och mjukade upp med laser och klämde och ryckte. Hon anade lite att det kunde vara bäckenfraktur, så hon vågade inte ta i för att göra de värre. Så hon måste till Strömsholm och kollas först isåfall. Men de borde ändå inte vara det för isåfall hade de kommit en rejäl hälta på en gång ifall hon dragit omkull sig, men de har ju liksom kommit smygandes.. Konstigt. Tyckte iallafall att hon verkade ha släppt lite sen efter, så hoppas de blir bättre annars blir de helt enkelt Strömsholm och röntka mm.. Prinsessan njöt iallafall för fulla muggar som vanligt när man håller på och grejar med hennes kropp, som ofta i det här livet (tyvärr!) bråkar med henne :( 

Sen va de Queen, som hade sovit och myst en stund i boxen ;) hon var ganska illa i ryggen och verkar ha varit länge. Så blev nålar och laser på även henne som njöööt.. Och de verkade inte som några problem att hon skulle bli bra bara jag fortsätter att massera ryggen lite.

Ricky då hade somnat helt i boxen.. Fick lov att konka upp han och först tro att hans ena bakben somnat men sen inse att han måste sträckt sig eller har en böld. Så typiskt! Har inte hunnit rida han sen i fredags så kan ju vara mycket möjligt att han brallat och sträckt sig i hagen :( iallafall så va han lindrigast av dom alla och hade ytterst lite i ryggen som fick behandlas med nålar och laser och så va de lite stelt i ena frambogen jag ska massera oså.

Sen fick dom gå in i boxarna och mysa igen eftersom laser och sol tydligen inte går ihop. Och så var jag tvungen att åka och jobba på en gång. Mamma åkte och släppte ut dom sen så får höra och se sen hur dom mår mina bebisar :)) eftersom jag är på jobbet blev de ingen bild idag heller.. Väldigt glad iallafall att jag tog hit equiterapeuten, för Stars skull som jag visste behövde Fixas, och för Ricky och Queen som jag bara ville kolla så de är ok med mina små springare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)