fredag 31 augusti 2012

Olycka

Blev inte att rida Ricky idag, han fick följa med ut efter Miranda istället, för att trampa igång innan jag börjar rida han. Men han verkade inte bra alls än, eller igen.. Drygt jobbigt mm :/ positivt är iallafall att han börjar äta på sig bra. Sakta men säkert.

Sen smörjde jag och oljade in hovarna på han medans Miranda åt sin mat.. Plötsligt får hon panik och har fastnat med grimman i boxdörren. Kastade sig vilt åt alla håll och jag kunde knappast ta mig fram, bara prata lugnande och tillslut ta mig fram och klippa av grimman! Stackars prinsessan stod bara med huvudet sänkt sen, flåsade och grejade med käken som om de gjorde jätte ont nånstans. Massa sår i ansiktet, men lugnade sig snart och jag fick känna. Kände inget konstigt på något ben i ansiktet och hoppas för Guds skull att inget gått av eller något! 

Passade ju bra att jag ska svänga förbi tumbleweed westernstore imorgon och kolla om dom har några dugliga repgrimmor.. Men, still häst kostar pengar. Älskar dom så alla pengar går till dom, förutom hyra, bensin, lite mat till mig och försäkringar... Mest deras försäkringar tror jag ;)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)