tisdag 18 september 2012

härliga

Härliga hästar, djur, gård och liv. Visst är allt tungt ibland, men hur skulle jag inte kunna nöjas åt allt jag har? Bästa! Queen repar sig bra och Lasse haltar lite än. Något sur för han inte för följa med ut men lilla gubben  de går ju inte när man inte är bra :( På fredag åker jag och Star till Strömsholm och får benet kollat, äntligen stumpan! Dock ber min plånbok om vinst i spel.. Men vad ska jag vinna på när jag inte spelar? (som farmor sa;))

Igår var jag så himla pepp på boendet så rev igång lite här och där. Testade värmen i härbret, största rummet där ett par ska bo med sin hund.. Så kul! Dammsög och möblerade om och grejade, höll på att svettas ihjäl! Sen red jag ut på Miranda med Ricky efter i skogen. Mina fina och Ricky han börjar komma igång bra han. Var helpepp på att få komma ut igen som vanligt nu för tiden!

Fina Ricky och min allergiska och hästovana kompis Amanda, förut när Ricky var i lite mer form.
Hon är faktiskt en av dom få han accepterar, just därför hon vet inte hur man gör. Hon har aldrig lärt sig att dra, slita, banka, slå och stressa upp sig på att hästen ska gå si och så. Hon bara sitter, åker med och tar det lugnt. Det enda som krävs. Dessutom tycker hon det är så härligt att komma upp och ut i naturen och kul med hästarna att hon nästan skrattar tills hon stupar ibland. Synd bara med allergin :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)