lördag 29 september 2012

penicillinchock

Har inte orkat ta mig tid till att uppdatera något. Men operationen gick bra och vi tog hem henne samma kväll. Hon har varit trött flera dagar och väldigt lugn och duktig. Dom andra hästarna går skiftgång och står inne och håller henne sällskap så hon är nöjd.
Igår var veterinären hit och tog bort drenaget i benet och kollade och la om benet. Såret" var hur fint som hellst och luktade inget konstigt. Veterinären hade aldrig sett något så fint, ihop häftat med 20 clips. Star var så duktig och sa ingenting när vi höll på med benet.
 
Hon får penicillinspruta som mamma kommer och ger.. Första dagen var jag på jobbet så Cajsa fick hjälpa till men igår skulle jag hålla i. Star rörde inte en min och det rann ut lite, och jag kände att jag inte kunde andas, höll på att svimma och ville bara spy. Fick lov att gå ut haha! Klent, visste inte att jag var så känslig. Har ju varit med på alla sprutor annars och när vi stod på stallgången innan op och veterinären sydde fast kanylen i halsen på henne! Grejen är den att Star är så snäll och varken rör en min eller säger något. Var så orolig att hon skulle få penicillinchock men den enda som fick det var jag! ;) så idag, nya tag för sista sprutan.
 
Prinsessan busig och glad i sin box i väntan på operation med kanyl och allt i halsen, den alldeles för långa väntan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)