torsdag 4 oktober 2012

strålkastare

Blir ju helt enkelt inte att ut och upptäcka världen i helgen nu när Miranda är halt.. Och Ricky är den enda som är igång annars. Kan ju iochförsig rida ut själv på han men hur kul är det då om man rider vilse och ligger grinar och dör i skogen??(Sara och Cajsa humor)  Ska ju testa att sätta igång Lasse och Queen men dom är ju absolut inte redo för att ge sig ut på några längre turer..

Såå.. Förutom att mysa mata mocka pussa och pyssla med hästarna, städa huset (varje fredag), komma ihåg att hänga tvätt och tvätta lite mer, ta mig till affären och laga någon ordentlig mat och förhoppningsvis få ihop lite matlådor, gå längre mysiga höstpromenader med min jätte varg och allt annat som hör till livet och kanske inte hinns med i veckorna så.. Tänkte jag sätta upp en strålkastare så man kanske ser något i stora hagen, men bara kanske. Ifall man ramlar och drunknar i leran vore de ju bra om nån kunde hitta en. När jag flyttade till Näsby och packade upp i källaren, mina grejidoningar, hängde upp mina skarvsladdar och fick ihop till säkert över 5 stycken! 19 år och innehavare av över 5 stycken skarvsladdar och några strålkastare, vad kan vara bättre än att  nu vara 20 år och kanske se till att grejerna kommer till användning igen?

Jag och Star på en härlig tur i den kuperade sommarhagen hästarna hade förr i tiden, när man bodde hemma. Antingen va jag naken eller så hade jag en rosa tröja? Svårt att se.. Det är iallafall mammas gamla nordis Halle och shettisarna som följer efter så fint. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)