tisdag 18 december 2012

Miranda & Queen 1år

Idag är det 1år sen jag tog hem Miranda och Queen till mina.. Hade ända sen Suss fick ett varmblod/tinkerföl velat ha ett efter Star en vacker dag. Träffade Suss på Ica och hon sa att hon tänkte göra sig av med dom. Åkte dit bara nån dag efter och provred Miranda som inte blivit riden sen inridningen hos Carro Grundin den sommaren. Longerade en omotiverad Miranda och satt upp på en omotiverad.. Gick runt lite och det kändes att det var en Ordentligt grundinriden häst. Plötsligt tog det bara Stopp! Inte ett steg till!! Försökte försiktigt hit och dit men tillslut ställde hon sig på bakbenen och ovan med ryttare på föll hon ner på rumpan och jag i backen.

DEN hästen ska jag ha! Anledningen att hon sa ifrån och tillslut reste sig va att sadeln som låg på var Alldeles åt helvete för trång. Modet som 4åring att säga ifrån, då behöver man nån som lyssnar också. Hästar som Vågar säga ifrån när något är fel ser jag positivt på. Och så blev hon min, Queen hängde med på köpet.

Vad skulle jag med lilla Miranda snart fyllda 4år till då? Jag som egentligen inte tycker om den grova "klunsiga" kallblodstypen.. Fick förslag att träna upp, tävla och sälja. Men det enda jag visste säkert var att jag Aldrig skulle sätta en trång sadel på henne! Stackars. Och idag kan jag säga att jag älskar hela henne och skulle Aldrig sälja henne i första taget! Hon är allt annat än "klunsig" när hon koncentrerar sig. Som i somras på hoppstigen när jag släppte henne i galopp. Tätt mellan träd, i en svacka och sväng samlade hon sig alldeles själv, helt naturligt.

Hon är en Startyp, svänger och gör det man bara tänker med huvudet. Helt underbar och bara fantasin sätter stopp. Hon har utvecklats fort under året och varit med på mycket. Men nu är det ganska stopp ändå. Så målet för det nya året blir att kunna rida henne på bett. Hon är hittills bara mest riden på grimma. Pga Mig, jag känner att jag inte är duktig nog, tillsammans med henne, för att kunna rida henne ostört på bett... Än.

Och Queen.. Hon är bara lilla Queen. Det finns en gräns på hur mycket kroppen tål och jag tror den gränsen var nådd länge innan jag fick henne. Vet inte så mycket vad hon gjort oså, en del är iallafall trav, men man märker på henne. Jag var tveksam från början men hon har Ändå imponerat Väldigt mycket! Min fina Queeniis





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)