torsdag 31 januari 2013

det är över nu

ringde mitt sista samtal till försäkringsbolaget idag med inställningen att har jag inte fått mina pengar nästa vecka kommer jag gå ut i både expressen och aftonbladet sen blir det domstol.. hann inte så långt förrän hon pratade med sin chef, ringde upp och satte in pengarna på max 4 minuter! enkelt. tacka fan för det med världens jävla huvudvärk på köpet efter 5 månaders runt ringande, mailande, gråtande, förtvivlan och funderande hur man som liten ynka privatperson står upp för sina rättigheter på bästa sätt när man inte har nån aning Samtidigt som man tar hand om livet det handlade om (Star) och jobbar för att kunna betala av lån som man tagit för att kunna ligga ute åt försäkringsbolaget. men tack för 100% istället för 80% och vaccination betald som plåster på såren...

Nu är det över.. äntligen! Om jag inte hade haft den möjligheten och ekonomin att ligga ute med alla dom pengarna hade det bara slutat på ett sätt för den här fina, underbara, snälla och framförallt glada prinsessan.. För vem står med öronen framåt mitt i stallgången när veterinären syr fast en kanyl i halsen utan bedövning eller något?? Hon ger mig så mycket lycka och hopp här i livet och jag kan inte ens föreställa mig hur livet hade varit utan henne. Nu kan vi helt fokusera på framtiden och inte ha den där försäkringen i bakhuvudet. Keep Star 

Ang. inlägget jag skrev förut och la ut namn på försäkringsbolagen där jag gick på ganska hårt och bad dom dra åt helvete. Uppemot 40 random personer har läst inlägget och fler kommer säkert hitta det via google men jag tänker inte ta bort det, för det är ett bevis på hur illa försäkringsbolag kan göra en, få en att vara så förtvivlad och köra över oss privatpersoner. Jag har valt att behålla försäkringsbolaget ännu... men kollar på andra bolag av andra anledningar och har en anledning att byta faktiskt efter detta krångel.

OCH ETT TIPS TILL ALLA ER DÄR UTE, GE ALDRIG UPP I FÖRSTA TAGET. PROVA ALLT, FÅ ÄRENDET PRÖVAT! HAR NI BETALAT ERAN FÖRSÄKRING KORREKT SÅ SKA NI HA RÄTT TILL ERSÄTTNING FÖR DOM SKADOR ERAN FÖRSÄKRING ERSÄTTER! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)