fredag 22 februari 2013

helg

Igår passade jag på att rida ut på Trond första gången medans grannen gick med sina hundar, för att ha sällskap. Blev en lång bit på nästan en och en halv timme och lilla gubben blev alldeles svettigt. Han var duktig och traskade på fint och brydde sig inte mycket om hundarna. Provade att trava och det gick bra tills han kom på att han ville akut hem. Drog ner huvudet, försökte vända och jag hamnade nästan i backen några gånger när jag inte hängde med att hålla upp huvudet. Kom en bil och cross i skogen vilket vi hanterade lugnt och fint. På hemvägen var det lite väl mycket krut i pojken så fick jobba en hel del, böjja och flytta mm för att tänka på annat. Mycket stanna och backa, tur han lyssnar så bra på sätet och allt.. när han känner för det. Men det ska vi se blir lite mer fokus hoppas jag.

Idag på morgonen har jag hunnit med att skritta ut på Miranda, hade bettet i och växlade lite mellan att rida på grimma och bettet. Ska ju inte vara något skillnad där, hon lyssnar ju fint på sätet. Men blev lite massa tugga och mumsa med bettet.. Sen tog jag och Star en liten klättertur. Hade lovat stumpan att vi skulle gå ut ensamma tillsammans nu utan Trond eller nån annan unge, bara hon och jag. Så mysigt, och så fick hon välja en väldigt snöig stig hon längtat efter länge som vi inte gått sen vi flyttade hem. Massa snö och mys!

Helg nu oså, ska nog ta ut och longera Ricky innan vi tar kväller och målar i huset eller något.. Kanske åker till bfen eftersom vi har ett år tillsammans imorgon! Imorgon fundrar jag på att ta en tripp om jag hinner innan jag ska iväg till farmor och fira. Med andra ord blir det nog en vilodag. Trond har iallafall vila idag, har ju jobbat på jätte bra sen han kom hit.

Trond och Queen, världens mest omaka par..
Förutom Star och Tyson då ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)