måndag 11 februari 2013

nattvecka

Mm idag var en sån här dag jag borde sovit ut ordentligt efter veckans första nattskift, men det gick inte.. Ingen ro alls, fastän jag försöker ha en vilodag i nattveckan. Men nej åkte och hämtade hö istället, det är "vila" det! Tog med mig pojkvännen hem och som vanligt ser han Rickys förändringar. Den här gången var det "Men vad tjock du blivit Ricky, är du gravid?" Nog för att Ricky är mindre bukig nu när han sätts igång, men skönt att nån som inte ser han så ofta ser att han lägger på sig :)

Dessutom har han blivit lite smygkär. Han har aldrig brytt sig om andra hästar egentligen, bara velat va ifred och gå ifrån. Men nu på senare dagar har han och Dockan börjat kivas! Kollat på dom en del om de liksom är nå maktfråga där, men dom båda håller på. Och det är mest bara bus, båda har liksom blivit helt upplysta och hittat en lekkamrat. Travar på så fint och glatt i hagen som aldrig förr, superkul! Men som vanligt när mänskliga faktorer slår in varar inte lyckan längre.. Absolut inte för att klanka ner på nån, jag är precis lika mycket delaktig i det här. Hoppas Dockan tar med sig lyckan hem till sin familj :) och att Ricky fortsätter vara glad åt livet.

Bild på min lilla Star i lördags

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)