onsdag 27 februari 2013

solig snabb dag

 MysRicky på lunk i solen..

Oj vilken bra fin och snabb dag. Började med att Trond stod och väntade när jag kom ut.. Jätte duktig att stå stilla vid borstning och sadling, sen ut och iväg. Lite protester i början men sen gick det faktiskt bra. Trippade bara till Max 8 gånger och det är jätte lite med tanke på att han trippade ungefär Hela tiden i fredags. och nu var vi helt själva ute dessutom. Så harmoniskt och direkt jag kände att han tänkte börja trippa så gjorde jag en halvhalt för att tänka på annat. och gubben lyssnar ju så bra på sätet när han väl vill och nu märks det att han börjar bli med här.

Sen var det Stars tur, hon började med att flippa för en gran med snö på.. Sen var hon allmänt tossig, tänkte rida på volten men stannade till och kändes som hjärtat skulle dunka ur henne så gick ut på vägen och försökte slappa av. Ungefär som en ihopdragen gummisnodd först men när jag fick mana på henne till att sträcka ut och slappna av blev det bättre. Red tillbaks till volten för lite travjobb, men osh så drygt. Klev av och kikade lite, och det ser bra ut men Så drygt i lilla omusklade rumpen.

Sen fick Miranda följa med Ricky ut på en liten skrittur i solen, så skönt att bara slappa efter deras galopptur igår. och vettni nu har jag hunnit med att åka till soptippen med full hästtransport med balplast, köpt massa spån och handlat människomat. Var meningen att jag skulle åka till jobbet direkt med transporten på, men hann tillomed hem, lämna den och äta en sväng :) fina vädret gör en ju till duracellkanin! förutom att jag halvt bröt höften igår när jag skulle gulla med Ricky från Mirandas rygg..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)