tisdag 19 februari 2013

Starjobb

Fick äntligen tillbaka min bil igår! 20lök fattigare men slipper fundera på det mer.. Slippa fundera på hur man tar sig till jobbet eller hämta hö!

Tog ut och jobbade genom Star ordentligt igår. Eftersom hon blivit stel i baken och dåligt musklad iom sjuktiden, så slarvar hon och slipper gärna att jobba rumpan. Men blir snabbt bättre när jag kräver lite. Och vi böjde genom ordentligt igår på volt, över bommar, kontraböja mm. Sen fick hon stå, vila och äta lite medans jag tog ut Trond.. Jobbade lite från marken, borstade och sadlade. Funkar bättre allt redan! Duktig pojken. Gick runt lite med båda och satt sen upp på Star med Tronden efter. Bara runt på gården.. Fick backa upp Star en hel den mot han för att han skulle förstå att man hänger med, håller sig där och inte virrar förbi. Och efter ett tag och någon tillsägning från Star så började han fatta. Vid ett tillfälle när vi gått över vägen och kom tillbaka mot flickorna såg han ett tillfälle att hoppa över ett dike förbi oss mot dom. Star var där Innan jag ens märkt att han va på väg, och sa åt han! Dock lyssnade han inte, men duktig Star som var på och försökte. Gick som sagt bättre efter en stund när jag fått backa upp Star mot han och han förstod att man flyttar sig och håller sig där bakom.

Hade bara sadeln på han för att det skulle kännas lite likvärdigt mellan dom, inte så att de va som nå straffarbete.. Bara lite förståelse och uppfostran att hålla sig på sin plats. Star jobbade riktigt bra med han och han blev riktigt harmonisk så då gick vi in och åt.. dom åt, jag äter oftast inte hästmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)