måndag 4 mars 2013

Duktiga Trond

Efter massa huvudvärk som inte ville ge sig idag blev jag tvungen att vänta med Trond och gå in och lägga mig.. Sen så var det full fart igen! Tronden kom till mig i hagen, tog på han bootsen direkt ifall han hade ont i tossingarna, longerade lite, borstade och sadlade.. Så lugn och fin. Sen böjja nacke, in med huvud för att stå still, upp och iväg. Lite protester men sen va vi på full färd i skogen, bara han och jag. Så positiv och glad! Gick jätte fint, travade i lugn takt med bara vikthjälpen. Fortsatte i skogen så stannade och tog av bootsen, nyfiken, duktig och gubben va med mig och kikade.. Inga idéer på att gå ifrån. Traskade på så fint och sen tog vi galoppen, som utlovat kom det en bockning. Upp med huvudet och gubben försökte en gång till men inte då. Bröt av till samlad trav, sen galopp igen. Bröt av några gånger och tog galopp igen, Inge bus alls, bara så glad och framåt. Självklart dålig kondition men så duktig. Gick hemåt lugnt och fint med frisk takt. Testade galopp på hemvägen också och det gick så bra! Vilken duktig häst va?! I lördags hade han varit här i 2 veckor.

Till helgen ska jag förhoppningsvis bjuda några på en tur, så då tar jag Tronden och ser hur han beter sig. Och JA jag har fått tillstånd av skogsägaren att testa ha turer på några vägar! Bevisa att det inte blir slitage mm. Lycka! Och i veckan ska jag och Star gå ner till våran bästa tantAnna-Lisa som ville prata med mig. Sa jag att det känns som saker börjar ordna upp sig??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)