måndag 18 mars 2013

vi ses igen

Igår skjutsade jag hem lilla Trond.. Han var så himla fin och duktig, vi orkade inte vänta på mamma så lastade han helt själv. Stod fint när jag gick bak och stängde. Han blev glad att komma hem till sin familj men kikade mycket efter mig, som att han undrade om inte jag var med han nu? Tyvärr, men jag lovar att vi ses igen.. Förr eller senare.

En månad har han varit här och jag kan inte säga mer än vilken underbar häst! Så mycket energi, massa positiv energi. Och det är Det man måste ta vara på, göra nånting av energin. Vara med Han, i hans energi, hänga med på hans ideer och vara ett tillsammans. Den där hästen gör allt för sin ryttare då. Hoppas för allt att det kommer förtsätta gå bra för han hemma nu, att han hittar någon som förstår han. eller att hans ägare ser han bättre för den han är. och det tvivlar jag inte på kommer bli några problem :)

Det kom vi in på.. att ha favoriter av sina hästar och sämre favoriter.. och hur Jag gör, hur det funkar för mig med alla hästar. Det enda jag kan säga är att jag tar fram nånting i Varje häst som är bra och positivt. För varje häst har någon bra sida och kanske nån dålig sida, men se då till det bra och lyft fram det och var glad för det. Som dom flesta vet så Är Star min prinsessa, därav namnet på verksamheten ;) Keep Star. Men för det så kan jag inte favorisera bara henne, jag måste ta till mig alla mina andra hästar precis lika mycket. och om Star har en dålig sida så är säkerligen nån av mina andra bra på det. Det gäller att ta fram det bra och glädjas över det, inte med tvång.. utan komma fram till det självmant. Det är så det bara blivit för mig, dessutom är jag lite töntig så jag Måste Alltid prata med varenda häst i hagen. Så när det var som mest här på kvällen så lät det; Godnatt Star, Godnatt Ricky, Godnatt Queen, Godnatt Miranda, Godnatt Elin, Godnatt Dockan. och helst skulle jag varit fram och pussat varenda, fick inte missa en. Tänk då hur det hade varit om jag hade varit i ett stall med 20 hästar?! haha..

Det jag vill komma fram till är att jag tar fram och tar till mig nånting i varje häst. För alla hästar är precis som alla männskor precis lika mycket värda, oavsett ras.. färg.. storlek.. eller ägarskap. Alla förtjänar en puss, en kram, ett hej eller åtminstone en positiv tanke! och går du runt och tänker på att hästen är dryg och sämre än nån annan mm. så kan jag lova att han känner det och kommer slå tillbaka tillslut!

Tackar Trond och hans ägare för att jag fått haft tiden med Trond, att jobba med han har gjort även mig bra! och jag lär mig bara mer och mer av varje häst. och det ger mig bara Ännu mer hopp här i livet, att varenda häst är underbar! TACK

2 kommentarer:

  1. Jag trodde att jag skulle favorisera mkt mer än man gör. Ilda kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, hon har varit med sålänge o kom in i mitt liv i en tung period o jag har ofta kunnat rangordna individer i mitt liv, även om de låter stört o jag var rädd att jämföra ilda omin nya häst hela tiden. o visst jämför jag ilda o rugge men inte till ngn nackdel så, jag ser ist vad ilda kan lära rugge o vad rugge kan lära ilda. :)

    SvaraRadera
  2. Bra sagt! Heja Trond, vilken fining. :) Det är så sant, alla hästar förtjänar kärlek.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)