måndag 29 april 2013

Rida med en tåvickning

Medans jag letade genom opublicerade inlägg efter listor som jag än inte genomfört så hittade jag ett opublicerat inlägg från i våras, ett långt inlägg om vad jag gjort under en hel helg. Ganska ointressant förutom den här delen: 

När jag kom hem igen hade vi besök på gården av en liten flicka som var nyfiken på allt vad djur hette, och lite extra på hästarna idag. Så vi tog ut för att borsta Star, annars när jag borstar henne sparkar hon och grejar, men med ett barn i närheten rörde hon inte en fena, stod alldeles still, njöt och blundade lite.. Sadlade och flickan fick sitta upp och känna på höjden, så spännande och roligt. Gick runt lite och Star gick så försiktigt, så försiktigt. Tog ut henne på volten och hon fortsatte försiktigt och stabilt med en stabil och lugn liten ryttare. Såg att Star reagerade när flickan bara liiitelite tog upp tån, bad henne göra det igen och med lite röst. Mycket riktigt! Star lyssnade till den lilla flickans röst och lilla tåvickning och hon fick henne att stanna, backa och gå. Första gången hon satt på en häst! Duktiga duktiga flicka och duktiga Star!
Bild från flickans syster och pappa

Jag kommer aldrig igen tro på att en häst inte kan ridas utan bett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)