söndag 26 maj 2013

blunda inte

"Jag vill bara säga att jag är inte här för att skrämma iväg eller vara dum. Jag vill bara hjälpa till. Till er två tjejer som var här utanför med eran ponny idag, eftersom ni påstod att ni inte hade problem så kan jag bara hjälpa eran ponny genom att be er iallafall försöka vara snälla och inte slita och dra sönder den i munnen. Som sagt, jag är bara här för att hjälpa, inte vara dum. Men det ni gjorde medvetet eller omedvetet var inget annat än djurplågeri. Till alla, sätt er en i hästens situation, sätt in ett bett i er egna mun och dra, gärna så hårt ni kan, ryck och håll ett stadigt tag. Så snälla tänkt till en gång till innan ni sätter in ett bett och börjar dra utan att veta om smärtan. Dela gärna eller meddela flickorna om nån vet vilka det va. Ta hand om era fyrbenta bästa vänner <3 span="">

Slänger in texten jag skrev på fb igår efter en minst sagt omtumlande händelse hemma.. Hoppas flickorna tar lärdom och tänker till, hoppas alla gör det. Hoppas ponnyägaren tog till sig rätt, att tänka på vem man släpper iväg sina djur med och vad dom har för kunskap. Att ha ridit i 8 år och ha kunskapen att slita munnen av en oskyldig ponny, då känns det som världen är på väg åt fel håll. Och jag kan inte, kan inte blunda!

Tack till alla som gillade och delade och kanske tog till sig och tänkte till.. Jag kan inte mer än iallafall försöka hjälpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)