onsdag 29 maj 2013

Stars vardagliga stil

Nog för att jag jobbar ganska mycket böjning, höjja ryggen, flytta mm med Star nu för tiden så blir det mycket sånt här också. Mellan övningarna stannar vi och njuter av gräs eller löv, eller hon njuter. Brukar ta med en kvist i handen för att kunna stanna och låta henne mumsa extra också ;) Det är hon väl värd! Hon njuter iallafall av att få jobba ordentligt nu, ute på vägarna. Slå nån volt här och där, få med rumpen och få med hela kroppen. Alltid öronen fram och still hon bär mig som en prinsessa. Tar en galopp och stoppar på lös tygel, min drömhäst. Min prinsessa!

Rönn vet jag är bra mot hosta, men Lönn?? Nån som vet vad det är bra för? Star har nämligen ett extra behov av lönn justnu och trycker i sig så mycket hon kan vid alla tillfällen. Kan det ha med maskarna att göra tro? Tycker ändå inte dom varit speciellt insjunkna i kropparna och fina i hyn, Star börjar dessutom harmonera med sin rumpa nu. Nyss hade hon mest mage och väldigt opassande rumpa ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)