måndag 10 juni 2013

Mys sommarlovsmorgon

för hästarna ja.. Tänkte jag skulle hinna med en del innan jobbet men fick sitta och vänta på att dom skulle snarka klart, i en timme! Hehe mysigt det också.









Alltså dom låg ner, kullrade runt, sträckte på sig, stod upp och tillslut låg alla fem ner och snarkade! Har jag grisungar eller har jag grisungar? Men ett stort bevis på att dom trivs på stället och trivs med flocken! Efter 45 minuter klev Miranda upp, kissade och kom till mig och kramades. Sen efter ett tag blev det dags för dom andra också. Kissa, bajsa, sträcka på sig, klia ögonen sen frukost för hela slanten. Miranda och Druvisen följde mig till grinden så hämtade grimmor och borstade dom tillsammans i hagen innan vi gick ut på en liten promenad. Jätte duktiga, Druvis förstår bara inte att här går man bakom men det kommer.. Inte så lätt heller när Miranda var och slickade han i rumpan stup i kvarten ;) Sen var Trust och Star sugna också så det blev samma visa. Efteråt fick gängen stå bundna utanför hagen och äta lite havre. Konstigt sa Druvis som kanske aldrig stått så fritt mer än i stallet?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)