måndag 13 januari 2014

Vinterkyla och snö

I helgen kom äntligen vintern! Massa snö och kyla, som vi längtat. Allting känns lite enklare då tycker jag och mycket finare. Trots att vattenkranen fryser och jag eldar i min stuga typ dygnet runt. Men vad gör det? Mysigt är det iallafall, behövs verkligen i dessa deppiga tider. Mycket blev oklart efter tandläkaren varit här.. Men mer om det en annan gång.

I fredags passade jag, Ricky, Mandi och Druvan på att ta oss en rejäl sväng runt skogen i snön. Det var pigga och glada hästar och jag red Ricky ordentligt för första gången på väldigt länge, han var så positiv. På hemvägen hade det blåst ner 4 stora tallar rakt över vägen efter stormen. Dom två första tog vi oss över med kliv men resten fick vi gå ner på kalhygget och gå runt. Funkar ju de å när man inte har hopphästar :)

2 kommentarer:

  1. Ser ut som en fantastisk ridtur! Nej min häst hade nog också valt att gå runt problemen istället för att hoppa ;)
    /Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja dessa westernhästar är väl lite mer gjorda för att klampa runt saker än å flyga över, tror inte mina travare har riktigt tekniken att få med sig alla kroppsdelar över heller ;)

      Radera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)