måndag 18 april 2016

Södra Dalarnas hus hem och fritidsmässa

Hej! Hoppas ni alla har det bra och att ni ser fram emot sommaren.
I helgen var jag och verksamheten vid södra dalarnas hus hem och fritidsmässa och höll i ridning för barnen, samt att vi hade en monter inne i mässan som jag glömde att ta kort på. Men vi hängde in lite westernsadlar och delade ut broschyrer.

Jag är så otroligt stolt och tacksam för helgen! Ricky, Star och Miranda har gjort ett superjobb trots omständigheterna och tokigheterna jag drar med dom på! Utan Cajsa hela helgen, mamma och två utav mina elever, som även gjorde ett jättebra jobb, hade detta inte heller varit möjligt, tusen tack! Tack alla som hälsat på oss eller ridit och välkommen alla nya affärskontakter! Ikväll ska jag dra det nummer som vunnit utlottningen om en turridning hos oss!


Det har varit helt kasst varierande väder hela tiden. Vi hade med Ricky och Miranda första dagen. Men något med crewet på stället blev task så dom körde in alla bilar där vi var lovade att hålla till så vi blev inklämda och oroliga. Det kom så sjukt mycket folk! Jag gick ifrån med hästarna ett tag och ringde efter förstärkning, då gick det bättre på eftermiddagen.
Ricky blev snorig i vildvädret och gjorde illa benet i kaoset så han fick stanna hemma på söndagen. Cajsa tyckte att jag skulle ta med Star, ajja tänkte jag.. Men så himla bra det blev! Hon älskar ju barn, och hon älskar att komma ut och visa upp sig, och dessutom har hon noll tollerans för stress och härj hos dom andra hästarna så allt blev perfekt. Trots bilar, folk, billarm, båtar, ballonger, barn, smide intill oss mm så har hästarna skött sig väldigt bra! Det slog mig så många gånger hur onaturligt detta vi håller på med är. Inte alls hästarnas vanliga liv. Så vi klämde in så mycket betande som möjligt, sträcka ut benen i raska promenader mellan myrsteg med små barn på ryggen och långpromenad runt hela stället minst morgon och lunch. Fantastiskt ändå att vi orkade hålla ut i våran lilla plats 10-16 två dagar!

Och nu känner jag faktiskt efteråt att det här skulle vi kunna göra igen! Vi har redan fått förfrågningar så det är jättekul!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)