lördag 20 juni 2009

kvickdrag???

Idag började de väl med att vi fick ännu ett samtal av Anna-Lisa(tanten som hästarna är på bete hos) om att Fanny(våran minsta shettis) verkar konstig och inte hänger med de andra. Så jag cyklade ner, kände på fötter, lyssnade på mage och allt. Det verkade okej, men hon andades tungt och konstigt. Så mamma kom ner och tog tempen på henne men det såg bra ut. Ringde på veterinärjouren och vi skulle avvakta och kanske åka till atgkliniken på måndag. Mamma gillar inte alls atgkliniken så vi får se hur de blir med de. Veterinären sa att de kunde vara nå kvickdrag, precis som Elins Bleikur! Inte bra..

Sen när jag ändå var där så passade jag på att träna Star. Vi red i hagen med stången. Det var väldigt länge sen vi använde den.. Hon går verkligen i bättre form med den och arbetar på med benet, som behövs, så jag ska nog rida med den oftare nu. Vi arbetade på bra ett tag, men ändå lugnt. Red volter, åttor, serpentiner, flyttade fram- och bakdel medmera. Sen som vanligt en avslappnande tur kring träden, även upp för lite backar och klättrade så hon fick jobba med benet så.

Sen fick jag äntligen igång mamma att träna hennes Halle med kapsonen. Så de är lite tränade tills vi ska på helgläger, då de också ska börja träna akademiskt! Kan nog blir bra, iallafall enligt mamma " Halle är som gjord för det här, han är född till det här, blabla.. " Okej visst, visa det då.

Sen var det såklart dags att Star skulle smörjas och äta sin havre med nyponpulver. Och sen hade faktiskt Fanny varit med och tittat lite och så så hon är inte alldeles döende! Ganska fint väder var det idag också och fotograf hade jag, men inte hade jag kameran med då heller! Attans.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)