fredag 16 oktober 2009

kossor och får

Igår märkte vi att Star även är rädd för får.. Det var en hel flock med får i en hage helt plötsligt som vi skulle förbi! Jag lyckades iallafall ta mig av innan jag flög av som sist när hon blev rädd för kossorna så hon trampade på mig. Hon hoppade nu runt som en liten vante eller rättare sagt jag var som en vante efter mig vettskrämda häst.. Inte blev det bättre av att fåren var nyfikna och dumma och gick efter heller! Men tillslut var vi förbi och Star lugnade sig efter ett tag som vanligt. Tyson och Aja var också med och Tyson fattade nog inte riktigt vad Star höll på med, hehe. Han är ju typ från en bondgård så han är väl van. Jag hade iallafall tänkt mig att köpa ett får och en kossa och släppa in till Star så hon får se att dom kanske inte är så farliga. Fast kanske kan prova med att klä ut ponisarna till ett får och en kossa först. Star som ska bli en westernhäst, ackack...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)