lördag 10 oktober 2009

ny sadel!

Idag åkte jag mamma och Star till Tumbleweed i Sala, en westernstore! Det var nästan som bestämt att jag skulle ha lika sadel som mamma och så blev det, fast med mindre säte.. Stället var bra, Star fick mysa i box med hö, vi fick provrida i padock och jag hade ganska mycket pengar kvar när vi åkte därifrån ;) Så vi beslutade oss att åka förbi Västerås och Hööks, efter att vi varit till Alyosegubben och köpt mer bovete för dom hostiga hästarna.. På Hööks var det meningen att jag skulle hitta ett westernträns, lädergrimma, svansskydd och sadelställning. Det enda vi köpte var sadelställningen och svansskydd, hoppas det funkar nu så Star slipper ha sönder svansen varje gång hon åker transport.. Senare hemma red jag och Star med när lilla Cornelia red Fanny, med nya sadeln såklart! hoppas sadeln fortsätter kännas bra nu och ännu bättre

om jag glömt berättat det så har mamma köpt en hästtransport också! skönt att slippa behöva låna och anpassa sig hela tiden..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)