onsdag 22 augusti 2012

Hundpromenad

Idag skulle inte Cajsa komma så även jag och hästarna fick ta de lite chill. Miranda följde iallafall med ut på en 45 minuters promenad med hunden, tar lite lång tid när man ska gå i hennes takt ;) men hon går på bra, så bra! Verkligen lätt hanterlig eller vad man ska säga, behöver inte göra så mycket utan de bara matchar allt. Går hon på lite, saktar man bara sin egen fart och hon kommer på sig själv och saktar in. Fullt fokus har hon hela tiden att följa och lyssna på mig, helt utan press. 
Av nån anledning är det alltid hon som får följa med på hundpromenad, men hon är ju trots allt bara 4 år och behöver dajsa imellamåt istället för att ridas varje dag. Längtar så tills Star är så pass bra att jag kan börja gå med henne, min mysis!

Sen tänkte jag longera Queen och Lasse men blev att regna så blev en snabbis för Queen över bommar några varv i skritt och böjja mm sen ville hon in och äta. Lasse fick bara böjja nacke och sen skulle han promt in och äta bums! Gottegrisar.. Fixade allt sen så slängde in dom innan jag åkte till jobbet för natten. Verkar som de ska regna en hel del så dom får stå inne och mysa, vilket dom inte verkar ha något emot :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)