torsdag 16 augusti 2012

massa bilder

Borde egentligen ta med mig datorn till jobbet, eftersom de är enda gången jag har tid att blogga, så jag kan få in bilder.. Men hepp, sista skiftet nu sen helg nån dag till söndag. Vet inte om de blir så mycket häst då, Cajsa blir ju borta så lite trisst att va själv nu när jag blivit så bekväm att ha henne med.. Och har massa annat viktigt för mig som ni såsmåningom ska få höra om..

Red iallafall ut på Miranda idag och Cajsa fick testa Queen. Bara en liten kortis för att trampa igång Queens rygg och sen massage på de som vanligt. Drog ut i hagen med hästarna för att prova dra stockar med Miranda, eftersom jag inte har nån fyrhjuling.. Och släpa är ju ändå ett moment i ranch trailen. Hon gick fint med repet ut oså och knöt fast men sen jävlar blev de rodeo och så tänkte hon minnsan inte ta med sig repet hem. Så de där lär tränas på ;)

Ricky fick följa med lös ut på gården och i stallet sen och vara vildhäst medans vi gjorde i ordning Lasse och Tyson för en tur. Eftersom Tyson va enda ridbara hästen kvar fick jag väl lov att ta han. Vill inte rida engelsk sadel och han har ingen western så blev baracka. Och herregud!! Bredaste ponnyn, nog för han ser ut som han gör och är fet som en flodhäst.. Men gjorde fan ont i benen att sitta så brett! Red iallafall ut i skogen och Tyson verkade tycka det var riktigt kul så att sätta igång han och få han i form är jag fortfarande sugen på.

Varit fint väder båda dagarna nu och hoppas på fint väder imorgon också så ska Tyson få sig ett välbehövligt bad (av sin ägare) :) Trevlig helg på er läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)