måndag 27 augusti 2012

Oväder

Regnade till och från hela dagen igår, så hästarna fick äta sin mat och sen chilla hela dagen. Tänkte ta in dom till kvällen men just då såg det fint ut så dom fick hö och verkade glada. Senare blev det ett jävla oväder och jag kunde verkligen inte sova med tanken att mina bebisar stod ute, fast jag tänkt att ta in dom först. Så efter 11, fast jag borde sovit för länge sen, så kastade jag mig ut i ovädret. Fick knappt upp ytterdörren för det blåste så mycket och var helblöt på den lilla springturen från huset till stallet. 

Upp på höskullen och kasta ner hö, sen ut och leta hästar. Dom små krakarna stod i en klunga alla 6 mitt på åkern, trots att dom har träd att gå under. Vet inte om dom led speciellt mycket av det för fick locka in dom och dom va inte speciellt kalla heller. Men skönt för mitt samvete att veta att dom är inne, avskrapade, lakan på och mumsandes på hö.. Imorse när jag kom ut halv 5 och skulle ta ut dom innan jobbet var det bara Lasse och Star som var vakna.. Hihi gosisar. Så dom va nog iallafall lite glada över att få stå inne.

Så himla glad över mitt "lilla" stall, på 9 boxar mm. Och trots det så ska ju mitt utestall upp också, för att kunna ha dom ute så mycket som möjligt och ändå veta att dom har skydd om dom vill. Bara jag som ska fundera klart vart det blir bäst att ha det, sen ska de dit och grävas, på med grus.. Och så får min snälla pappa bygga upp det, ännu en gång, när han är frisk, läkt, mår bra och orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)