måndag 10 december 2012

första ridturen

... efter operation och 15+ veckor vila.
 
I fredags var jag och Star ut och gick.. Hon börjar tycka det är tråkigt, speciellt när vi går själva. Så böt lite väg, stig, mindre väg och pulsig stig påväg upp tillbaka på vägen igen. Lat som jag är tyckte jag det var drygt att pulsa och det fanns så bra "hoppaupp möjligheter", och Star var som vanligt trött på att jag bra går och är tråkig och aldrig hoppar upp. Så ställde mig på en sten testade att backa henne på långt rep och flytta lite oså tills vi fick ett perfekt hoppaupp läge. Och vips satt jag uppe på min prinsessa som blev mycket gladare. Men hade glömt att knyta tyglar så det fick helt enkelt bli en hemfärd på en tygel. Vet ju att ger vi oss fan på nånting så går det.
 
Flyttade henne på båda sidor av vägen, stannade, backade, side passade för bilar mm hela vägen hem, med bara sätet.. Underbar känsla att sitta på henne igen och hon är bättre än aldrig nånsin förr. Kravlös harmoni <3 p="p">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)