onsdag 5 december 2012

Updatebygge

Här kommer en uppdatering om ett uppdaterat bygge.. Min bästa pappa och bror skulle bygga upp utestallet/vindskydd/ligghallen i söndags. Den lilla som jag hade i Knutsbo ni vet. Dom donade och byggde och tillslut var den lika stor som stallet mittemot! Hur dom gjorde för att få de så stort, eftersom de va samna väggar som i knutsbo, vet jag inte. Men framsidan ska vi testa att ha öppen nu och mitt emot står gamla stallet. Så nu har hästarna två byggnader där i deras lilla camp :) den nya kan dom även stå bakom och få skydd. 

Och nu kanske ni undrar vadå lika stor som gamla stallet mm är inte de en hel ladugårdsbyggnad? Men nej för vi bor inte kvar i Näsby, det blev som de blev och nu bor vi "hemma". Tar hand om mitt såklart och hyr lägenhet i mammas stora hus. Fruktansvärt skönt att slippa stall. Att slippa tvinga hästarna att stå inne flera timmar för att sen stå ute ännu fler timmar. Nu kan dom göra precis som dom vill. Förutom när jag tycker att dom måste stå inne och torka. Star är så himla nöjd över att vara hemma igen och det är det som är huvudsaken för mig! Hon är ju delägare och får vara med och bestämma.
Så.. Stallbygget, underlaget fanns redan där som jag skrivit för något år sen om, att vi fixade. Nu var bara lite gammalt bajsjord uppe på som vi skyfflade bort med traktorn och vipps, upp med ligghallen.

Bilden från bloggen för något år sen när vi fixat underlaget. Mammas gamla nordis Halingson och lilla Fanny. I bakgrunden kommer Star spatserandes "Hey de här är mitt place"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)