söndag 6 januari 2013

hökörning

Idag började jag dagen med att hämta två höbollar, sen två till och två till.. Hehe så ja höll på med de och åkte fram och tillbaka några timmar! Så nu har vi hö tre veckor iallafall, slipper jag åka på nån vecka. Tänkte att Star och Elin skulle få ut och gå tillsammans i skogen sen men det hann ju bli så mörkt..

Tog iallafall först ut Dockan och Ricky första gången tillsammans, sur Ricky.. Longerade dom tillsammans och grejade, men dom verkade bara väldigt uttråkade ehhe.. Sen tog jag ut Miranda och grejsade med bommar oså. Sidepassade över en mm. Duktiga flickan hade nog lite träningsvärk sen gårdagens svettiga promenad så fick ju duga bra med att använda hjärnan idag. Sen tog jag ut Elin och grejade och avslutade med Star och Elin tillsammans. Tänkte att Elin skulle få kolla lite på Star och få lugn vilket brukar funka. Men bara för de nu så bara sket hon i Star.. Ajja, hon är ju bra lugn ändå nu för tiden! Helt otrolig och följer varje steg jag tar hit och dit. Och Star var så.. som vanligt min finafina, lite för mycket min gullegos också ;) Knådade benet ordentligt medans hon åt, känns som det minskar.. hoppashoppas! Men hon var steeel.

Har dessutom en jävla träningsvärk i dom där musklerna på smalbenen utåtbakåt ni vet.. När jag red Miranda igår kändes det verkligen att dom var otränade, jag var helt otränad. Benen orkade inte hålla styr på fötterna och det kändes som dom skulle gå av! Det gick verkligen inte och Miranda blev lite bitter på att jag var så klen, jävlar vilken energi hon fått i galoppen. Härligt, och sen kan vi börja plocka ner den..

Nyfiken Miranda, ger mig fan på att hon växt på sig! hon blir ju trots allt 5år nästa månad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)