tisdag 16 april 2013

Fin massagedag

Har haft en sån fin dag ute med alla mina djur idag, katter hund och hästar.. Medans jag mockade och krattade som vanligt så kom alla och smög på, Ricky stod lite längre bort men "huhuade" varje gång jag tittade på han :) började med att ta ut och långborsta av Miranda. Har inte brytt mig så mycket i att tokskrapa av pälsen då det fortfarande varit kallt på nätterna och jag har inget behov av att kunna rida mina hästar svettiga på dagen. Men nu så har kanske våren kommit på riktigt? Förutom att de tok snö/regnade i helgen! Miranda var iallafall ovanligt snuttig, inte överallt och åt och plockade som hon brukar.. utan hon hittade nånting att lukta på så hon luktade.. och luktade, vet inte vad de va men fint faluröd blev hon på mulen ;)

Vi tog med oss hunden ut och gick.. och sprang. Förvånad över oss faktiskt, men sen blev de varmt! Trots att jag bara hade linne och underställströja, insett att man kan ta av sig jackan lite. Uppåt 12 grader ute ju! Sen fick hon stå inne i box och torka sina hovar medans jag långborstade av Star och tog en liten mystur.. Bästa mystjejen! Hon fick även stå inne och torka fossingarna sen.

Sen så va de lilla Rickys tur, han ville mest bara ha mat eftersom dom andra fått sitt i boxarna. Borstade av han oså, han börjar bli riktigt ljus nu igen för den som va intresserad :) sen ställde jag mig och longerade han.. 5 varv, högst 8! Det var liksom inte av intresse och han behövde sig en rejäl massage! Hängde repet på axeln och körde igång. Knådade hela kroppen och hade han lös för att han skulle kunna säga ifrån och gå men OJ vad han njöt, höll emot och ville ha mer bara! På hela kroppen, nästan så jag knäckte fingrarna av mig.. Fick köra med knogarna och alla händer jag hade. Han stod som en tax/ostkrok och jag som, vet inte vad. Nacke, manke, bogar, rygg, skinkor och lilla stjärten!! Herregud vad han höll emot, nästan så handen slank in där. Drog i skinkor, bak, fram, insida, utsida. Sen så var alla skapligt nöjda :)

Snart när dom små djuren slutat se ut som raggsockor och det börjat grönska ute kanske det blir lite bilder här i livet också,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)