onsdag 17 april 2013

Virvla runt

Red ut på Miranda med Ricky efter idag. Han var på hugget, gjorde igångsättningar i trav för att sen hoppa bakåt eller åt sidan, lipade och gnabbade efter Mirandas rumpa mm. "Nu ska ungen ha sig ett nyp!" I hagen är det Miranda som bestämmer med bara blicken men när vi är ute så säger hon inte mycket, så Ricky passa på. Önskade bara att vi va mitt i skogen i ingenstans så jag kunde släppa lös han, eller på en snölagd sjö.. Virvla omkring bara som Miranda kan och som Ricky kan när han är på sånt humör! Men nej där fick vi gå på vägen, skratta åt Rickys hyss och försöka hänga med i svängarna.

Miranda pillade inte med nånting idag vid borstning heller, luktade inte på nånting heller.. Stod bara och va så intresserad av vad jag gjorde. "Vad ska du hämta nu Sara? Ska Ricky också borstas? Ska jag ha sadel också?" Men jag tyckte inte hon behövde ha nån sadel på sig :) min fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)