måndag 22 april 2013

God morgon

Imorse, kl 4.50 för att vara exakt, så stod jag ute i regnet och öste frukosthö. Miranda hade precis klivit upp, Ricky plockade med de sista natthöet och Star och Queen var redan vakna och grejade med något nere i hagen. Det spöregnar och jag har förutom stalljacka och stövlar, kläder för att åka och jobba.. Tänkte om jag är försiktig så får jag inte hö på min nytvättade kofta (som om jag nånsin brytt mig förr?!) Luva på, håret hänger och jag hade säkert knappt ögonen öppna. Star kommer skuttandes och jag undrar hur dom kan vara så morgonpigga.

Går iallafall in, ställer mig och börjar ösa i första buren.. då jag plötsligt får en knuff i magen och flyger bak! Hinner inte se eller fatta nånting. Sprattlar, tar mig upp och får bort luva och skit från ögonen. Hoppas ingen såg liksom och hinner fundera på om man ska bli förbannad. Men ser alla hästar stå vänd mot mig helt förskräckta som "SARA!!!? :O" haha dom va så rädda över att ha knuffat omkull sin ouppmärksamma människa. Stackarna, så allt jag sa va "Hönni era små puckon, nu blev jag ju blöt.."

och Ricky kommer fram och fnissar "hihi Sara du ramlade" Nej jag flög! Första gången jag blir omkullsprungen av en häst, vet inte vem de va, rädda blev dom ju iaf och nästa gång jag kanske har ögonen öppna, för att slippa få blött högegga på koftan och hela jackan.. Och stjärten? ;)

Ricky är fortfarande en vildis och blev "körd" av mig och Miranda igår :)

1 kommentar:

  1. HAHAAAHAH!!!!
    Jag tror inte de finns nga kläder jag inte haft i stallet! Det är alldeles för jobbigt att byta kläder för att bara ge hö tex o man luktar ju ändå häst typ jöämt om man inte har ett kilo pafym på sig ;)

    Hade velat se den lilla knuffen de gjorde! haha! Mina går bakom mig o lyfter inte fötterna o sprutar gegga över hela mig....

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)