söndag 2 juni 2013

1 juni

Igår var det fest i Smedjebacken och strålande väder. Jag valde att ägna den fina kvällen hos mina hästar. Fick byta vatten eftersom dom knappt druckit något? Sen longerade jag Ricky i hagen, lite slö men sen så. Sträckte ut i trav, tog fin galopp i höger och försökte verkligen i vänster. Min fräscha pojke! Han blir bara större för varje gång jag kommer ner till dom. Tänkte gå en bit runt bland träd, buskar och backar i hagen med han men dom andra ville kuta så skyndade mig att släppa han och låta han springa med sin lilla flock. Snaart snart blir dom fem! :)

Sen var Miranda sugen. Hade med mig barbackapaden som jag köpte i julklapp åt dom om ni minns? ;) nej vi har inte användt den än förrän nu, måste dock bygga om den mer. Konstig. Den satt iallafall någorlunda nu och det gjorde verkligen jag också! Främst för att jag bara hade kortshorts och klibbade fast i läderdelen, haha. Longerade lite vilket hon inte tycker är speciellt intressant och Ricky ville bara störa. Så red lite böjja mm, sen red vi runt i hagen och jag lät henne släppa ut och kuta med flocken med mig på. Så snäll och försiktig ändå min lilla Miranda :) Dom har det såå fritt och bra, rullar, gosar och gör precis vad dom känner för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)