måndag 3 juni 2013

näsblod

Tog ut Miranda på en promenad idag, inga problem alls och hade barbackapaden på.. perfekt att ha den där nere och bara kasta på, vill helst inte ha alla mina sadlar där nere. Hon var så positiv och lät mig sitta upp efter en stund när jag såg att allt var ok. Hon hittade en mysig liten stig/väg som vi följde och kom ut runt från andra hållet. Hon var så positiv och framåt så hon hann inte ens tänka förrän vi var tillbaka igen, lite paff blev hon när Ricky helt plötsligt stod framför henne och gnäggade. Skönt det att hon såg direkt att man kan ta en liten promenad utanför betet och allt är frid och fröjd.

Sen var det Rickys tur, red lite lätt böjning, volter mm. Med en Miranda i släptåg såklart...! Backade upp mot henne några gånger och hon lyssnade och höll även Star borta. När vi skulle försöka trava så tyckte ju såklart Miranda att det var skitkul och skuttade till vilket Ricky också gjorde och SARA med! Rakt i backen haha.. Upp igen och så klättrade vi lite och såg att det gick fint mm. Så longerade jag istället, klent jag vet. Men ville inte riskera att dö idag.

Miranda passar alltid på att lägga sig och äta när jag börjar longera Ricky!

Skrittade av Ricky och såklart skulle dom kuta, sen liksom "Går du där du Sara??" Japp jag är alldeles för lat för att springa med..


Första gången sen betesgången som Star inser att hon behöver smörjas på betten och trampa på lite med rumpan, vilket resulterade i näsblod?? Lika glad för det min prinsessa. Torkade bort och såg till så det inte fortsatte rinna vilket det inte gjorde som tur var. Ingen aning varför det kom, Queen blödde ju en gång förut också. Läste att dom kan vara känsliga om dom slår i näsan men det gjorde ju inte Star nu, det bara var där helt plötsligt..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)