tisdag 4 juni 2013

tillsammanstid

Idag fick även dom här två vilddjuren följa med ut, Miranda fick visa vägen som om dom aldrig gått där förr ;) Stolt hon iallafall.. Ricky som annars är lägst trängde undan Star lite onödigt mycket så fick byta till långrep på henne istället för Ricky som brukar ha det. Red över plåt/träbron, långt upp i skogen, förbi crossbanan och tillbaka ut på nyhuvlad väg där vi tog galopp tillsammans. Härligt. Kom massa bilar och hästarna lyckades maka ihop sig, gå ordentligt och sköta sig, trots lite sura miner så står dom ut med det och gör jobbet så bra. Genom förbi alla hus mm och lite träna "Gå inte på folks gräsmatta!" hehe jag tycker det är såå pinsamt när mina hästar går på någons finklippta gräskant.. Efter en timme var det trötta och väldigt nöjda hästar och människa.

Folk verkar tro att jag är galen som tar mig ut med alla hästarna. Jag skulle känna mig galen om jag inte tog mig ut med alla mina hästar! Nu när jag bara har tre så vill jag inte lämna en ensam i hagen och så vill man ju göra något tillsammans med alla ibland också?? Så himla trevligt och härligt, då man älskar livet som mest. Det är det här jag lever för, jobbar också för att kunna leva för det här.. Ta med alla mina hästar långt ut i skogen, leva tillsammans och ha det kul och härligt. Och dela med mig av detta till folket. Jag kan en del i praktiken och verkliga livet men att lära sig mer och nytt bra att kunna och veta är alltid bra, och jag ska ta mig iväg till Packstation Högfall och lära mig mer i år! För min egen, hästarna och verksamhetens skull. Det är det jag tänker göra, har ställt in hovvårdskursen än så länge.. Har ju trots allt privat hovslagare och kan fila av lite själv :) Bästaste mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)