onsdag 26 juni 2013

Inte hemma än

God morgon.. Utan häst, utan lilla Druvis. Dom ville ha kvar han på Strömsholm för att "avvakta" trots att allt såg fint ut, okej tänkte jag. Men näee! Han förtjänar inte att stå där fast han mår bra så ringde upp igen, men han behövde antibiotikan. Och tillslut kläckte dom ur sig att han skulle ha det tre dagar! Fan säger man inte de då innan att han blir kvar ståendes instängd i en jävla box?! 

Ringde distriktsvet som var väldigt trevlig och villig att försöka få ihop så hon kunde komma hem och ge antibiotika om jag tog hem han. När jag tillslut fått tag och prata med ännu en veterinär på Strömsholm (fan byter dom varje timme eller??) så ska han ha sista antibiotikan 27,idag. Sen tyckte han att det verkade som han kunde åka hem. Så det fick bli ännu en natt. Så efter morgonronden vid 10 lär jag ringa in och se till att dom gör han klar för sen Ska han hem! Åker efter jobbet vafan dom än säger. Tänkte seriöst åka dit inatt efter jobbet och umgås med han men då hade de blivit en till natt utan sömn då jag skulle upp och jobba halv6 igen, måste kunna orka med också. 

Åkte iallafall förbi flickorna, som är kvar på betet, igår kväll och det var frid och fröjd. Dom var nere och betade men hörde våran bil (våran, vi, jag och djuren. För vi har ju delad ekonomi), ville inte störa och ropa upp dom så åkte igen. Hemma vid Ricky och Trusten var det lugnt men dom väntar på Druvan och att få bli en hel flock igen, men än kan det nog dröja om Druvan måste vara hemma ett tag.. 

Stackarn Druvan skulle ju ut på långtur med Ricky runt skogen och hem på fotvård dagen han hade skadat sig.. Trustens hovar blev förresten riktigt bra, han blev att gå mycket fräschare utan onödig tyngd med skor och onödiga långtofflorna, det är perfekt med barfota har jag ju sagt!

Nej nu vill jag ha hem min snutt, helst för tre dagar sen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)