onsdag 26 juni 2013

Övernattning Strömsholm

Fick åka lite akut med Druvisen till Strömsholm djursjukhus igår med sår i tre ben! Distriktsvet tyckte det lät bättre att åka in och såret i karleden såg faktiskt djupt ut. Blödde inte men kom vit vätska, då blev man att ana ledvätska. Så ut på vägen några timmar på kvällen.

Väl framme i Strömsholm tyckte dom inte det var så farligt, fick dom att kolla några extra gånger och tillslut kände dom i såret och insåg att det var djupare än dom trott. Med risk för att senan var skadad så fick han stanna över natten på antibiotika mm. 

Stackars plutten, men han var så duktig hela tiden! Nu jobbar jag bytt skift eftersom jag kom hem imorse, och väntar på att dom ska höra av sig så jag förhoppningsvis får hämta han inatt. Det är min förhoppning iallafall! Ringde till receptionen nyss och då hade dom bytt bandage och det verkade fint än så länge..

Regnar som fan hela dagen och blåser lite, Trusten stod och huttrade så skyndade mig hem med han och Ricky innan jobbet. Dom ställde sig direkt i ligghallen så det var behövligt, så får dom vänta på Druvisen ifall han behöver stå inne när han kommer tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)