måndag 24 juni 2013

Svullen prinsessa

Som utlovat var det myspyssel i hagen med pojkarna, två dagar. Ricky jobbar på fint och jag longerade han sittandes i solen i hagen. Allt känns så bra med Driving, bara lite styrka och kondition som behövs. Men lille Trusten känns sämre, från dag till dag. Tanken var ju att han skulle bygga på sig på betet, men det verkar segt. Visst det tar tid men ibland undrar jag om det går åt fel håll. Vågar inte heller jobba han då han knappast är motiverad och inte riktigt har orken. Funderar starkt på att ta ut equiterapeuten och kolla han, innan jag vågar mig på att börja jobba han, så allt står rätt till. Mamma fixade hans fötter igår så kanske det känns lättare att röra sig utan långtofflorna. Till min stora lättnad har dom inte ens ömmat trots att dom haft skor tills dom flyttade till oss, hoppas det håller i sig nu utan långtofflorna också. Dom har så fina strålar med bra markkontakt och cirkulation så.

På midsommardagskvällen var vi ut med flickorna på en tur i skogen, så glada. Kvällen innan fick dom en promenad med hunden också. Tänkte vi skulle passa på att rida igen söndagmorgon men Star drog sig undan, lät henne va och tillbaka kom hon för att visa upp en supersvullen hasled! Min lilla prinsessa.. Hoppas på att hon bara blivit biten av något, annat kan vara överansträngning då hon var riktigt trött på turen dagen innan så vi fick stanna och vila några gånger. Som tur hade jag med gröngröt, till knäet som jag anat lite, och smörjde. Till kvällen åkte flickorna hem till pojkarna igen och alla blev såklart så himla glada. Flickorna sprang och visade upp sig och Star visade ingen hälta alls, skönt!

Igår när jag kom ner, kände på benet och svullnaden hade vandrat längre ner, avbröt för att kolla in dom andra stollarna som rullade vilt i solen efter regnet, så backar Star mot mig med benet. Hon ville verkligen att jag skulle knåda det! Så eftersom hon gillar det och inte har ont av det så hoppas och antar jag att inget är sönder. Lindade med backontrack medans vi höll på med Trusten.

Hoppas på mer förbättring på benet idag! Och så ska nog dom två små pojkarna få komma ut på en tur. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)