torsdag 25 juli 2013

semesterlunk

Hej kikar bara in och berättar att vi lever. Trusten och Driving är nere på betet med dom andra igen sen nån vecka tillbaka. Dock så har det varit så himla varmt och torrt att gräset inte har kunnat växa. Har då hämtat lite av det nya hösilaget jag beställt och stödmatat dom med. Eftersom det kan bli några vändor om dagen så har jag tagit cykeln istället minst en vända om dagen och kånkat hönät på! Bra för min lilla latmask där.

Annars tar jag det lugnt och försöker göra ingenting om dagarna, och rider mest hela tiden på kvällarna. Långa turer mest. Ricky och Miranda är på tipp topp, Star troooor och hoppas jag börja komma nånstans med min rehabilitering! Drivings sår har dragit ihop sig fint. Dock är jag orolig över Trusten som verkar gå åt fel håll med hullet igen, även orken tryter på han verkar det som. Så har varken ridit eller knappt varit ute med han. Han får havre (som alla andra för energins skull), lusern (bytte till kraft muskel en stund men han gillade det inte), och nu även helt naturlig nyponpulver och björk för att hjälpa att återhämta hans muskler. Dock verkar det ju sitta i magen än, så har beställt maskprov igen så får vi se..

Leslie clinicen i Kungälv är nästa helg, men bli inte förvånade nu när jag säger att jag åkte på hennes clinic i Knutby förra helgen ;) Jepp i did.. När jag såg att hon skulle dit kunde jag inte hålla mig, speciellt inte när det var vid fina Kaptensstallet vi var vid förra året. Det var som vanligt superbra även för oss som publik! och ja, ni måste uppleva det för att ens fatta vad allt handlar om.. Känns som jag skiter i Kungälv nu då det blir clinic i Knutby i september igen. Så ni som är sugna på hur Leslie jobbar, berör och hjälper både hästar och människor.. häng med dit vettja! :)

Fortsätt nu ha en skön sommar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)