måndag 12 augusti 2013

Heartland

Detta kan vara allt jag nånsin drömt om i film/serieväg, då jag annars inte har något som helst intresse av tv eller trams. Men det finns en serie på böckerna jag var så frälst i för några år sen, och fortfarande är. 

HEARTLAND

Amy är en ung tjej som har lärt sig av sin mamma som var fantastisk med hästar. tyvärr gick mamman bort men Amy gör allt för att fortsätta ta emot och rädda hästar. Hon kallar sig inte någon "horsewhisperer" utan hon lyssnar bara på vad hästarna har att säga och hjälper dom på så vis. 

Med hjälp av örter och att lyssna på hästen så "fixar" Amy dom allra "hopplösa" fall. Det här är något alla barn och även vuxna borde se, om riktig sann hästmannaskap, horsemanship. Vet dock inte om serien går att få tag på här men finns alltid att kika på nätet om man letar, jag är fast.. 
Böckerna finns i bokhandlarna här och även hemma hos mig då det var det enda jag önskade mig ett tag ;)

Så ge serien eller böckerna minst En chans och jag Lovar att det är värt!

1 kommentar:

  1. ÅÅÅÅÅÅ!!!!!!

    jag ÄLSKADE de här böckerna!!!!!! ååååååå!! Tack jag måste gå o låna dom o sen se seren!!!! wiieee!!! :D:D:D TAAACK!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)