söndag 11 augusti 2013

Eldning

Började elda upp rishögen i fredags i en tunna, så vi får fart på corallbygget! Hästarna var med och myste :)

Igår morse drog jag, Ricky och Miranda ut på långtur in till byn, över vattenkraftstation, över ridskolan, över bron över stora vägen och vidare. Dom var jätte duktiga förbi allting, dock blev jag lite yr över bron ;) Gick mycket snabbare än jag hade tänkt, dom höll ett riktigt fint tempo och mitt i traven på rakaste och plattaste vägen fick jag för mig att fråga Ricky om galopp. Och han skuttade så fint in i galoppen direkt, vem hade kunnat tro det?? 

Efter några timmars gräsätande vid slutdestination var det dags att gå hemåt igen, lika pigga och glada då! Dock efter bara några minuter började det ÖSregna och gjorde heela vägen hem nån timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)