torsdag 8 augusti 2013

hemma på campen

Igår utlovades det regn, tänkte att jag skulle kunna rida ändå efter jobbet. Lite regn har ju ingen dött av bara det inte är för blött under sadlarna, vilket det hann bli. Så då passade det ju perfekt med en promenad dag, tänkte jag istället, jag som behöver röra på mig. Gjorde ordning havren, som vanligt och åkte ner mot hagen. Halvvägs slog det mig att hästarna kanske hade velat ha hö att mumsa på i regnvädret och borde kanske åka hem igen och hämta det, men nej nu var jag ju ändå på väg! och sluta vela för Guds skull människa.. Och när jag åkt den lilla biten till hagen hade jag hunnit velat många gånger och även bestämt mig för att hästarna skulle få gå hem till Kärrgruvan idag! 

Stackars hästar som fått lyssna på alla mina velande tankar, vilket jag tror dom hör. Allt för lite regn, men väl framme verkade dom väldigt nöjda över mitt beslut :) Det slog mig både igårkväll och imorse hur harmoniska dom är hemma. Så nu får dom vara hemma och mumsa och mysa över helgen och sen ner till betet igen där gräset förhoppningsvis växt till sig.

4 kommentarer:

  1. Tack så mycket!
    Det ser ut som att det var skönt att få rullla sig i spånet lite iaf ;) Jag har också börjat stödfodra med hö, framförallt nu när det varit gått från öken till regnrusk under ett par dagar och omställningen i gräset blivit så stor så att hästarna blivit lite lösa i magen..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte kul att bli lösa i magen.. Tror dessutom det är dags att börja stödfodra lite smått nu iaf eftersom dom börjar ta mycket energi till att sätta päls nu redan, och allt som behövs kanske inte finns kvar i sensommarens gräs.

      Radera
  2. Vilken mysig ligghall! Är det deras ligghall som de alltid har, alltså din ligghall? Vore kul att se fler tydliga bilder på hela byggnaden och hur det är gjord, kul med sådant när man själv är i full gång... :)

    Svarar på din kommentar i min blogg här för jag vet inte om du ser när jag har svarat i min blogg! Ser du det eller? Lika bra att fråga så jag vet... Jag skrev i alla fall om bootsen:

    "Jaså!!! Vad roligt att höra!! Nu blev jag ännu mer taggad. På vilket sätt är broddarna knöliga att få på, är det inte bara att skruva?
    Ja, storlek ett blev min tjej... Hon är ju ganska liten (154 cm i manken) och jag mätte väldigt noggrant med både vanligt måttband och Cavallos egna storlekstabell. Hon är 11 cm i både bredd och höjd på hoven. Vad har dina för mått? Nu blev jag nojjig här... "

    Ser fram emot ditt svar!!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är en av mina två ligghallar, dom står mitt emot varandra.. Kan helt klart försöka visa någon gång :)
      Den här är gjord av färdiga väggar från ett gammalt plank, lätt att ta isär och flytta. Den andra gjordes som sagt när jag var mindre och ska tydligen också vara i delar som man kan plocka ner, ska kika på det och försöka visa senare.

      Japp jag får mejl när du svarat! Svarat tillbaks nu, ser du när jag svarar här??

      Radera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)