måndag 5 augusti 2013

Jobb och liten skola

Nu var det slut på min semester och tillbaka till jobb igen för några lugna veckor. Har haft en bra semester på hemma plan mest förutom Leslie clinicen, Grebbesad och havet över en dag och alla turer med hästarna. Inte gjort så mycket åt hagen som jag hade tänkt, men iallafall fixat och röjjt plats åt alla hösilagebalar jag beställt. I vinter ska jag inte slösa energi och pengar på att hämta varje vecka..! Skönt att städa upp och få lite finare på gården, och snart är jag ägare av ett litet hus alldeles intill mina hästar.

Grus/bärlager till hagen fick vänta ser det ut som, hade iaf varit bra att få till bärlager till corallen så kan man ändå jobba där i vinter när snön ligger. Har även en tanke att hästarna ska ha sitt vatten där. Men än är ju inte vintern här ;)
Imorgon börjar en flicka rida hos mig på lite ridskola, vilket först och främst även innebär hantering och annat man borde veta bland våra fyrbenta vänner, vilket Alla ridskolor missat tror jag.

1 kommentar:

  1. Det blir ju att man tänker på vintern även om det bara är sommar... Men ett nödvändigt ont så att man inte står där helt oförberedd sen!:)

    Och håller med, delen om hantering är största missen med alla ridskolor. Förstår inte hur alla ridskolor kan vara så korkade och bara skita i det! Någonstans vet de väl att ungarna bara kommer för att åka häst och inte bryr sig om något annat... Men då är det hästen som får ta konsekvenserna när något går fel, blir kallad galen eller farlig och slutsligen blir den såld/avlivad. Så BRA att du står fast vid att sköta det rätt, på så vis lockar man de RÄTTA personerna till hästlivet! Något som jag kommer vara ytterst noggrann med själv när mitt kör igång. :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)