onsdag 16 oktober 2013

Besöket hos Sven med Star

Star var såå duktig igår! Fastän jag gick tidigare från jobbet så blev det ganska stressigt med att hämta transport, ta ut hundar, mata dom andra hästarna samtidigt som jag skulle ta med Star ut. Jag tog upp min energi lite för att vara mer effektiv med allting, annars kan jag vara väldigt lugn. Star hade nog känt av min stress hela dagen och blev verkligen helt tokig på mig när jag tänkte ta henne.. Kutade och hoppade iväg, sprang runt dom andra och blåste!: För i helvete människa kan du lugna ner dig du bara yr omkring och kan inte ens andas normalt! Hon är inte den stressade hästen, men när folk stressar runt henne så blir hon bara så jävla förbannad, hon tål det inte! Så jag fick helt enkelt stanna upp och ta några djupa andetag, be om förlåtelse och så stod hon som ett ljus och lät mig ta på grimman och ta med henne ut. Star har lärt mig så himla mycket genom att vara såhär hård mot mig, att stressar man vid fel tillfälle så funkar det inte. Tänk om alla hästar kunde vara lika hårda mot sina människor? Och om människorna ville lyssna på sina hästar..

Vi kom fram i god tid och vi slappnade av i transporten nån minut för att sen slappa och powernapa nån sekund i boxen. Star  älskar stället, går in, ställer sig och sover. Trots två andra hästar där. Sen kliver hon ut pigg och redo att kännas på och springa böjjprov. Hon låter verkligen Sven känna genom henne som jag inte ens får. Och precis som jag anat så var gaffelbandet fram slut och knäet bak väldigt ont! Så i med hennes egna blod för att köra igång läkningen och så vallörtsblad på bandet på nätterna och mera gröngröt på knäet. Sen verkade det inte vara mer fel. 

Sen när det läkt och jag börjat jobba upp ryggen på henne ordentligt får vi väl se om hon fortf ser konstig ut vid bäcken eller om det bara är hennes oform som gjort det. Så fort gaffelbandet kommit på rätt spår och Star accepterar det så ska knäet sättas igång och jobbas i åttor. För cirkulation och rörelse läker som vi vet :) 

När vi kom hem var det en glad Trust som sträckte på halsen såå för att få lukta på sin drömflicka, kärleken alltså.. Man blir så glad :) Medans Star som vanligt bara hade bråttom att gå runt hagen och se till att allt stod rätt till efter hennes frånvaro. Hoppas prinsessan läker till ordentligt nu! :)

1 kommentar:

  1. Åh Star verkar vara en fin dam!!! Vilken häst, sånt där känns ju enda in i hjärtat! o exakt, tänk om alla kunde va så! :D

    M;ärker skillnad på ilda också, dock inte ritkigt sådär, mer att hon stänger av o blir död.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)