måndag 21 oktober 2013

halmbal till oss

Medans jag och hästarna var ute på långtur i lördags så hade mamma varit och hämtat en halmbal till oss. Världens bästa mamma va?? Jag hade bara nämnt att jag nog tänkte åka ända till Hedemora för att köpa en för en halv förmögenhet, Endast havrehalm! Så hade hon bekanta som behövde så hade hon beställt några och åkt och hämtat. Superbra ju eftersom det blivit ganska kallt nu så jag kan strö upp i ligghallarna och så får hästarna äta mycket av det också för att blanda upp dom små magarna :) Tacka mamma!!

Nu funderar jag på om man skulle bygga en egen thermobar till vattnet.. som om det inte vore nog med att corallpaddocken ska bli klar, uppställningsplatsen, staket?? Men man får ta allt lite som det kommer, eller som jag.. Ta allt lite på samma gång :p Men först, doktorn!

2 kommentarer:

  1. Vad har du för halm?? :) Har du ngt att tycka o tänka om ang vilken typ av halm? :) Jag har aldrig köpt halm förut men kmr göra de mest troligt senast om ett år iaf! :D

    SvaraRadera
  2. Har havrehalm! Och det va de enda jag kunde tänka mig :) hört att det är bäst, annat kan vara kolikframkallande, stickigt att ligga på mm. Massa plus med halm är att hästarna har att plocka med, blanda ut magarna, bra varmt torrt strö, och det blir bäst kompost! Tycker du gör helt rätt i att skaffa halm :) vissa säger att hästar blir tjocka av halm, det är säkert nån halm dom blir det av.. Men för mina varmblod gör det ju inget, kastar i nån påse i höburarna så plockar dom runt lite extra. Om dom blir feta eller inte vet jag inte än..

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)