söndag 20 oktober 2013

Uppdate galna långturen

Vill bara tillägga att alla 3 hästar gick barfota bak igår i 4 timmar, ca 2 mil på blandat underlag.. smått grus, större grus, sand, asfalt, lera, gräs, is och snö. Utan problem. 

Miranda är ung och har aldrig levt med skor så det har aldrig varit några problem. Ricky drog själv av sina skor när han kom till mig i mars 2012. Hans fötter har varit väldigt illa, sneda, mjuka, trasiga, ruttna och mosiga strålar. Men jag märker att ju mer jag rider ute på grusvägarna så blir det bättre. Såklart med rätt hovvård också!

Driving drogs skorna av på i år innan han kom till mig i juni. Han hade varit skodd med bra låga trakter och ganska bra markkontakt för strålen, dock då istället väldigt lång tå. Han har varit ytterst lite öm i bakfötterna av omställningen så jag har varvat med boots.. Typ haft bootsen på grusvägen men direkt vi kommit till mjukare i skogen, dragit av dom. Och samma med han, allt eftersom han klarar av det så byggs hans fötter upp av mycket motion och grusvägar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)