måndag 28 oktober 2013

helg med vänner

I lördags så följde äntligen bästa vän med ut och red. Bara nån timme med lite fika runt vid sjön :) Mandi blev lite trött på stigen och alla hala stenar så att hon hamnade på knä en gång, haha stackars.. Sen blev hon svettig och ännu tröttare så hon fick lov att rulla i mossan, men Mary stod ut och satt så fint på Miranda hela tiden annars. Hade dom i rep så att hon bara fick sitta åka och känna, men ändå så började hon träna på att styra på vägen. Superduktiga och så kanske vi tar oss tid att rida igen något år...

Igår kom en annan vän, som jag inte träffat på hundra år, hem och vi gick med våra hundar + Ricky och Druvan. Så trevligt och min lillhund fick mycket beröm för att ha blivit så lugn och duktig på att gå lös. Dock vet jag inte vad jag gjort med han förutom att jag aldrig har tid att ha han kopplad längre, han är liksom bara tvungen att hänga med efter och runt hästar mm, min käraste lilla man! Ricky fick gå lite lös, dock så stannade han och vände, tänkte att han brukar ju komma efter ändå tillslut. Men nejdå, fick sätta mig på Druvan och rida tillbaka en bra bit och hämta Ricky. Sen fick det bli galopp tillbaka till kompis och hundarna. Pojkarna fick också beröm för att vara så snälla annars.

Annars så har jag bara måålat hela helgen i mitt hus, dock bara sovrummet och känns som det aldrig kommer bli inflyttningsklart.. Och Starilisan har blivit mystiskt halt lite överallt nu istället. Dumma hennes kropp, i fredags var hon ju så fin och gick med lös med hundarna en liten bit..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)