tisdag 29 oktober 2013

Regndagar

Verkar som att det tänker regna här varje dag. Lite tråkigt men ändå tråkigt att jag jobbar natt och försöker överleva det bara. Igår tog jag mig iallafall ut i mörker och regn på promenad med Mandi, Ricky, Druvan och hund. Nästan direkt blev vi omkörda av timmerbilen, först blev stackarn osäker och stannade tills jag vinkade fram han. Hästarna gick så fint på led och hunden höll sig innanför dom, trodde jag ja! Man ska ju inte bli förvånad, när jag sneglade bak så va han precis framför timmerbilen! Blev lite bråttom för han fram till mamma då, sen så gick det hur bra som helst med tre hästar i en hand och vildhund i andra.

Fastän det regnar eller är mörkt så verkar hästarna positiva till att komma ut på vägarna och röra på sig. Går så glatt fram.. Blev tydligen en 45 sköna minuter ute. Dock hade jag dubbla byxor (Why??), tröja, jacka, regnjacka, reflexväst, ullsockor + muckboots så svettades nästa ihjäl. Enda problemet vi har oftast är ju lilla jag, haha..

Hagen regnar bort och jag körde undan lera som vanligt i fredags.. Dock vore det himla mycket lättare med en grävmaskin. Funderar på att hyra en och gräva undan ordentliga stigar om inte vintern kommer snart.. Annars Måste jag ändå göra det nästa år! Tillomed uppe på upphöjningen där jag ställt höburarna har det blivit lerigt. Tur jag mest matar i hönäten runt i hagen där det är mest torrt. Tänk om det kunde börja regna grus istället för vatten nån timme? Vore ju hur bra som helst. Men snart kanske slaggen till corallpaddocken är på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)