söndag 13 oktober 2013

lerig hage

Som sagt var ju hagen väldigt torr och fin efter sommaren eftersom jag hade kört bort massa lera i våras och så har det ju varit väldigt lite regn, jätte bra. Jag öste ju på lite grus med skottkärran och tänkte beställa mer (år 2023!?!?) men nu så är verkligen Allt bara som bortblåst och som en enda sörja med regn igen.. Dock har jag stängt av mitten av hagen så dom ska gå runt allting, och likna lite mera paddock paradise, maten är så långt bort som möjligt från ligghallarna och vattnet ska flyttas sen också. Idag tog jag traktorn och körde av lite av den "nya" leran och skit. Hästarna älskar traktorn och trots att jag hade fått lov att öppna mitten av hagen för att komma fram, så kom dom ändå till traktorn.
"Hallå får man åka med?" Bakom där ser man staket som hästarna egentligen går bakom, och en av höburarna.

Starisen vill traktorn något speciellt. Här bakom ser man mer staket och andra buren, tror jag.. Förut stod burarna här på mitten men numer längst ner i hagen på en upphöjjning. Har hönät lite här och var också.

Hej snyggingar..

Ricky visar vilken fin sand vi lyckades gräva fram, mr skitig ankfot.. han har verkligen dåliga hovar!

Haha Druvan blir alltid såå himla nöjd när man ska ta kort, eller inte.. Miranda va ju iaf glad ;)
Mamma kom även på att vi lika gärna kan ta bort hundgården eftersom hundarna inte använt den på flera år och antagligen inte kommer göra igen. Det är bara ett stort tomrum som jag ställt hästarna utanför. Så jag har börjat ta bort staketet, här till höger, själva stommen ska vara kvar så jag kan lägga på tak och ha som uppställningsplats åt hästarna :) Annars är prio 1 just nu slagg till corallpadocken som jag även kört av med traktorn så det är redo att bara ösa på material.

1 kommentar:

  1. Haha åh.. jag tkr om dina hästar!! Jättefina verkligen!! :D er hage verkar lite lik våran också! :D den va oxå hur torr o bra som helst men nu har de regnat i en vecka... de är dock ingen lera än men den är sjuuukt blöt. Sålänge de inte får lera överallt får jag va nöjd, de har då torra platser o stå på men de är drygt... Rugge sladdar ju som en tok m den hyddan när hans pringer haha

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)